Ärendehantering
Ibland uppstår problem med registreringar som gör att ni som registrerar behöver kontakta oss på Ledprotesregistret eller tvärtom. Vi får aldrig kommunicera personuppgifter via e-post. Därför finns ett ärendehanteringssystem i registreringsapplikationen som gör det möjligt att på ett säkert sätt kommunicera personuppgifter.
När du håller på att registrera uppgifter i webbformulär om en patient ser du rubriken Ärende. Här klickar du Ny registrering. Den aktuella patientens personnummer kommer att följa med ärendet. Du väljer i en rullgardinsmeny vad det är för typ av ärende, till exempel ”Jag saknar etikett för proteskomponent”. Du kan också beskriva ditt ärende i en textruta. Skriv ditt namn i meddelandet så vi vet vem vi ska söka på din klinik om vi behöver kontakta er. Vi på Ledprotesregistret tar emot ärendet och åtgärdar det. Vi kan också skapa ärenden när vi ser problem med registreringar som behöver åtgärdas av er som registrerar.
När du öppnar registreringsapplikationen ser du en lista med din enhets ärenden. Överst i varje ärendepost står patientens personnummer.
Röd markering betyder att ett ärende har skapats. Ärende med röd markering går inte att besvara. Gul markering betyder att ett ärende är pågående. Ärende med gul markering går att besvara, både av er och av registerföreträdare. När ett ärende som är genererat av registret är åtgärdat är det viktigt att ni bockar i Stängt av rapportör. Då försvinner ärendet från er enhets lista och vi på registret ser då att ärendet är åtgärdat av er. Grön markering betyder att ärendet är åtgärdat av registerföreträdare. Gröna ärenden går inte att besvara. Gröna ärenden kan du klicka bort från din enhets lista genom att bocka i rutan Stängt.
Stöd för vårdpersonal